مجموعه هالیتو شما را به خرید بهترین محصولات سنگ نمک دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

تولید نمک خوراکی یددار ویژه صادرات

آنچه در این مقاله می خوانید...

مراحل تصفیه نمک به روش مکانیزهتولید نمک خوراکی متبلورصادرات نمک تبلور مجددبهترین نمک برای مصرف کدام است
تولید نمک خوراکی

تولید نمک خوراکی یددار ویژه صادرات، نمک طعام خالص با خلوص ۹۹٫۴ درصد، تولید نمک خوراکی به روش دو بار تصفیه تبلور مجدد، امکان پاشش ید ۴۰ و ۶۰ ppm به تقاضای مشتری، صادرات نمک به عراق.

تولید نمک خوراکی از هزاران سال پیش از اهمیت خیلی زیادی برای مردم بر خوردار بود زیرا هم خواص درمانی خیلی خوبی برای تسکین درد و ضد عفونی کنندگی داشت و هم طعم غذا را بسیار لذیذ و دلچسب می نمود. به همین دلیل حتی جنگ های بسیار زیادی به خاطر نمک بین قبایل و کشور ها صورت می گرفت.

در گذشته به دلیل کمبود امکانات نمک استخراج شده از دریا یا معادن بدون اینکه تصفیه شوند خورد می شدند و بعد از اضافه کردن ید به آن در کیسه هایی وارد بازار مصرف می شد که این روش غیر بهداشتی بود و از نظر استاندارد های بهداشتی مورد تایید نبود اما با گذشت زمان و پیشرفت دستگاه های صنعتی امکان تصفیه نمک طعام به صورت گسترده فراهم شد و کارخانه های تصفیه نمک و فرآوری نمک زیادی به وجود آمده.

تولید نمک خوراکی

مراحل تصفیه نمک به روش مکانیزه

ابتدا سنگ نمک را آسیاب می کنند؛ البته به جای اینکار می توانند مستقیما از نمک تبخیری هم استفاده کرد، سپس به وسیله انحلال نمک در آب خالص محلولی اشباع شده را می سازند.

در مرحله دوم مواد شیمیایی به محلول اضافه می کنند تا کلسیم و منیزیم را رسوب دهند و جدا کنند.

در مرحله سوم محلول را از فیلتر های شنی عبور می دهند تا ذرات ریز در حد سی میکرون از آن جدا شوند.

در مرحله چهارم محلول را تبخیر می کنند تا بلور های نمک را به وجود بیاورند؛ این کار را توسط سانتریفیوژها انجام میدهند.

سپس بلور های نمک را شستشو میدهند و ید را به آن اضافه می کنند.

سپس با استفاده از گرما و انتقال دادن نمک به سیلو ها آنها را خشک می کنند.

در آخر به وسیله دستگاه های اتوماتیک نمک ها را بسته بندی می کنند و برای مصرف، به بازار می فرستند.

تولید نمک خوراکی

تولید نمک خوراکی متبلور

همانطور که اشاره کردیم نمک هم مانند دیگر مواد خوراکی استاندارد های مربوط به خود را دارد. در ایران شهر های زیادی وجود دارند که کارخانه فرآوری نمک در آنها وجود دارد که به طور مثال می توان به ارومیه، شیراز، اصفهان، یزد، سمنان و غیره اشاره کرد.

مانند هر کالای دیگری در نمک ها هم مارک تقلبی وجود دارد، بعضی از سود جویان هستند که نمک را گرد و غبار گیری و گرانول میکنند و با بسته بندی شیک به بازار می فرستند در حالی که این نمک ها استاندارد مطلوب ندارند و بهداشتی نیستند، و می تواند مصرف کنندگان آن را با مشکل و بیماری مواجه کند از این رو باید در خرید نمک طعام توجه لازم صورت گیرد.

صادرات نمک تبلور مجدد

نمک های تبلور مجدد ایران به دلیل خلوص بالا و کیفیتی که دارند به کشور هایی همچون عراق و آذربایجان صادر می شود، و سود خوبی را برای صادر کنندگان آن ایجاد می کند. در بین نمک های ایران سنگ نمک شهر گرمسار به خاطر خواصش، زبان زد است و حتی در جهان نیز شناخته شده است.

تولید نمک خوراکی

بهترین نمک برای مصرف کدام است

با کیفیت ترین و مناسب ترین نمک برای مصرف نمکی است که تلخ نباشد، گلو را نزند و شفاف باشد، سفید باشد و مواد آلاینده نداشته باشد  همچنین حیوانی در آن نمرده باشد یا فسیلی در آن وجو نداشته باشد

در کتاب های طبی ایرانی بهترین نمک، نمک کوهستان و بدترین نمک، نمک موجود در دریا است.

نمک دریاچه های ارومیه و قم که در ایران بسیار معروف اند نمک های خوبی هستند و کیفیتشان از نمک دریا بالاتر است اما باز هم نمک کوهستان از آن مطلوب تر است. زیرا حیواناتی که در دریا میمیرند به نمک تبدیل می شوند. نمک دریاچه ای که در آن عنصر ید وجود دارد بهتر از دریاچه های دیگر است.

09129380188

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه هالیتو شما را به خرید بهترین محصولات سنگ نمک دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *