مجموعه هالیتو شما را به خرید بهترین محصولات سنگ نمک دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فروش عمده نمک تصفیه شده ۵۰۰ گرمی

آنچه در این مقاله می خوانید...

تفاوت نمک تصفیه شده و صنعتیانواع روش تولید نمک تصفیه شدهکارخانه تولید نمک تصفیه شده
نمک تصفیه شده

فروش عمده نمک تصفیه شده ۵۰۰ گرمی، خرید نمک تصفیه شده از کارخانه، نمک ۵۰۰ گرمی بسته بندی ۲۰ عددی، نمک یک کیلویی بسته بندی ۱۰ عددی.

تفاوت نمک تصفیه شده و صنعتی

چند سالی است که در خصوص مصرف نمک دریا و کوهستان به صورت تصفیه نشده و طبیعی تبلیغات می شود و برخی افراد با تاثیر گرفتن از اخبار علمی غلط متاسفانه این نمک ها را به جای نمک تصفیه شده خریداری می کنند. به همین سبب لازم است تا در خصوص تفاوت نمک صنعتی و نمک تصفیه شده اطلاعاتی صحیح و علمی در اختیار افراد قرار داده شود تا شاهد اشتباهاتی که باعث بروز عوارض جبران ناپذیر می شود؛ نشویم و به ارتقای سلامت جامعه کمک کنیم.

نمکی که از کوهستان، معادن سنگ نمک و دریا یا دریاچه ها استخراج می شود ناخالصی های زیادی چون  انواع عناصر سنگین مانند کادمیوم، جیوه، سرب، آرسنیک و ناخالصی های دیگری چون شن، ماسه، گچ و گل و لای دارند؛ کارخانجات تولید نمک بهداشتی پس از برداشت سنگ های نمک آنها را به کارخانه می برند و از طریق فرآیندهای خاصی اقدام به شست و شو و تصفیه نمک می کنند؛ پس از تصفیه کامل به نمک عنصر مهم و حیاتی ید را اضافه می کنند تا نمک در نهایت آماده مصرف شود.

در تولید نمک صنعتی عناصر سنگین حذف نمی شوند و به نمک هیچ عنصری اضافه نمی شود. وجود ناخالصی ها در نمک سبب بروز مشکلات بسیاری مانند بیماری های کلیوی، مسمومیت و سرطان می شوند.

لازم به توضیح است در خصوص نمک های تصفیه شده همواره دو نظریه وجود دارد از یک سو کاملا مورد تایید وزارت بهداشت است اما از سوی دیگر اطبای طب سنتی این نمک را تایید نمی کنند انتخاب نوع نمک مصرفی با شماست

نمک تصفیه شده

انواع روش تولید نمک تصفیه شده

نمک تصفیه شده می تواند به روش های مختلفی از جمله روش هیدرومیل و روش تبلور مجدد تولید شود. در بین روش ها، روش تبلور مجدد بهترین روش برای تولید نمک خوراکی و بهداشتی است. در روش تبلور مجدد سنگ نمک با استفاده از آسیاب های صنعتی خرد می شود؛ سپس با نمک های آسیاب شده محلول اشباعی تهیه می شود.

پس از اشباع شدن آب با نمک، تولید کننده به سراغ حذف ناخالصی هایی مانند انواع فلزات سنگین و سولفات منیزیم یا گچ می رود که اغلب این روش با فیلتر کردن محلول انجام می شود. سپس از نمک های خالص محلولی تهیه می شود که با تبخیر دادن محلول، مولکول های نمک خوراکی در کریستالایزر تشکیل می شوند. کریستال ها از طریق سانتریفیوژ جداسازی می شوند و عناصر لازم مانند ید به نمک اضافه می شود و وارد مرحله بسته بندی می شود.

نمک تصفیه شده

کارخانه تولید نمک تصفیه شده

کارخانه تولید نمک تصفیه شده باید طبق استاندارد معین وزارت بهداشت اقدام به تولید نمک خوراکی کند. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از طریق کنترل کارخانجات تولید نمک و ارائه دستورالعمل به آنها به فرآیندهای تولید نمک خوراکی نظارت می کنند.

ببینید
اطلاعات بیشتر درباره نمک تصفیه شده را ببینید

نمک تصفیه شده

از آنجا که نمک ید دار باعث جلوگیری از بیماری های مربوط به غده تیروئید می شود و در رشد و تکامل جسمانی، ذهنی و عصبی نقش بسیار مهمی دارد؛ کارخانجات باید به استانداردها پایبند باشد و طبق پروتکل های معین نمک خوراکی سالم تولید کند.

09129380188

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه هالیتو شما را به خرید بهترین محصولات سنگ نمک دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *