مجموعه هالیتو شما را به خرید بهترین محصولات سنگ نمک دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

مرکز فروش عمده نمک آبی سمنان و گرمسار

آنچه در این مقاله می خوانید...

آشنایی با سنگ نمک آبیعلت آبی شدن رنگ نمک چیست؟صادرات نمک آبی سمنان
نمک آبی سمنان

مرکز فروش عمده نمک آبی سمنان و گرمسار، نمک آبی مات سمنان، نمک آبی دونه شکری، سنگ نمک آبی کریستالی گرمسار، سنگ نمک آبی پر رنگ، سنگ نمک آبی تامین ماهانه به صورت مداوم با قیمت استثنایی.

آشنایی با سنگ نمک آبی

نمک آبی ایرانی یکی از انواع نمک های معدنی می باشد که خواص بسیار زیادی دارد. این نمک در استان سمنان استخراج می شود. به همین دلیل به نمک آبی سمنان شهرت دارد. نمک آبی ایرانی دارای موادی همچون کلسیم، پتاسیم و آهن می باشد و نیز از بافت زیبایی برخوردار است. برای همین مورد توجه همه واقع شده است. شیوه استخراج این نمک به این صورت است که نمک آبی ایرانی در واقع یک فسیل نمکی است که ذرات آن حدود ۱۰۰ سال یا بیشتر قدمت دارند. یعنی صدها سال است که بلورهای آن در دریا تشکیل شده اند. نمک های آبی معمولا دارای رگه های آبی و صورتی می باشند. رنگ آبی آن ها خیلی کمیاب است. جالب است بدانید که شیوه استخراج نمک آبی دقیقا همانند استخراج طلا است که توسط معدنچیان انجام می شود. خارج نمودن نمک آبی از معدن کار سختی است. برای این کار باید حجم بالایی از سنگ نمک معدنی مورد استخراج قرار بگیرد.

نمک آبی سمنان

علت آبی شدن رنگ نمک چیست؟

اما علت آبی بودن نمک آبی سمنان چیست؟ چه چیزها یا عناصری باعث می شوند که این سنگ نمک به رنگ آبی در آید؟ به عنوان مثال در صورتی که در بافت یک سنگ مقادیر زیادی آهن وجود داشته باشد آن سنگ به رنگ قرمز درمی آید. در واقع در سنگ نمک آبی مقادیر زیادی کلرید پتاسیم یافت می شود. به همین دلیل نمک آبی سمنان به این رنگ مورد دید قرار می گیرد. گفتنی است که معادن نمک آبی در استان سمنان تنها معادن سنگ نمک آبی در جهان محسوب می شوند. به همین دلیل است که در بسیاری از کشورهای دنیا که به فروش سنگ نمک آبی پرداخته می شود نام ایران را در نام این نمک به کار می برند. در واقع می گویند Persian blue salt به معنای نمک آبی ایرانی.

نمک آبی سمنان

صادرات نمک آبی سمنان

جالب است بدانید که نمک آبی سمنان به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود. کشورهای اروپایی از طرفداران پر و پا قرص نمک آبی هستند. همه شهروندان خارجی و اروپاییان این نمک را به عنوان نمک ایرانی می شناسند. سنگ نمک آبی سمنان کاربردهای فراوانی دارد.

نمک آبی سمنان

از جمله مهمترین کاربردهای آن می توان به استفاده در آشپزی اشاره کرد. سنگ نمک آبی میزان قابل توجهی پتاسیم در آن وجود دارد که استفاده از آن سبب کاهش  استرس می شود. همچنین در بسیاری از رستوران ها خصوصا رستوران های اروپایی جهت تکمیل منوهای غذایی شان از نمک آبی سمنان استفاده می کنند.

09129380188

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه هالیتو شما را به خرید بهترین محصولات سنگ نمک دعوت می نماید.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *